Blogi haldab ja kureerib  Sponsor

Puust ja punaseks: kui palju peaks võtma päikese- ehk D-vitamiini?

Foto: Unsplash

Kindlasti oled kuulnud, et ilmade jahenedes peaks hakkama võtma D-vitamiini. Ometi pole sa päris kindel, miks just kõik seda vitamiini soovitavad.

D-vitamiini õlikapslid 25 mcg (200 tk). Soodushinnaga oktoobri lõpuni 14,20 €.

Kõigepealt tuletame meelde, miks on D-vitamiin vajalik.
Päikese- ehk D-vitamiinil on eriline roll organismi immuunsuse tagamisel. See on äärmiselt vajalik luudele ja hammastele, kuna meile oluline kaltsium ei imendu, kui organismis ei ole piisavalt D-vitamiini.

D-vitamiini suukaudne sprei 4000 iu, 100 mcg (30 ml). Soodushinnaga oktoobri lõpuni 14,20 €.

See võib anda aga tõuke osteoporoosi tekkeks ning põhjustada luude pehmenemist. Samuti häirib D-vitamiini vaegus lihaste tööd. Uuringud näitavad, et madal D-vitamiini tase suurendab riski haigestuda pahaloomulistesse kasvajatesse.

Ka usutakse olevat D-vitamiinil kaitsev toime diabeedi ja veresoonkonna haiguste vastu. Selle vitamiini puudus tõstab aga kindlasti vastuvõtlikkust viirushaigustele.

Apovit D-vitamiini suukaudsed tilgad (10 ml). Soodushinnaga oktoobri lõpuni 5,45 €.

Kui palju peaks seda tarbima?
Vajalik annus tuleks teha kindlaks vereproovi teel. Sellele saab end kirja panna oma perearsti juures või lasta vereproov teha kohe meditsiinilaboris.

Oktoobris ja novembris saad osta Südameapteegist SYNLABi meditsiinilabori D-vitamiini veretesti sooduskupongi vaid 10 euroga. Loe lähemalt SIIT.

Sellised on soovituslikud annused:

  • alla kahestele lastele ja rasedatele 10 mikrogrammi
  • 2-18-aastastele lastele 7,5 mikrogrammi
D-vitamiini suukaudne sprei 300 iu, 7,5 mcg (30 ml). Soodushinnaga oktoobri lõpuni 10,40 €.

Seda iga päev terve aasta jooksul lisaks loomulikul teel saadavale D-vitamiinile.

  • Tööealistele soovitatav lisaannus on 10-25 mikrogrammi septembrist kuni aprillini ja juhul kui ei tarbita regulaarselt ja piisavalt vitamiinidega rikastatud piimatooteid, toidurasvasid või kala.