Sisuturundus

Auto konditsioneer

Istock

Esmakordselt 1933. aastal sõidukisse paigaldatuna, võib tänapäeval auto konditsioneere kohata peaaegu igas sõidukis, alates väikelinna luukpäraga autost kuni luksusklassi autodeni. Konditsioneeri tööprintsiip põhineb kapoti all paikneva kondensaatori ja salongi aurusti vahelisel soojusvahetusel. Soojusvahetus toimub kompressori, paisuventiili ja kuivati abil. Kõik need osad sarnanevad kodudesse ja kaubandusse paigaldatud konditsioneeride elementidega. Peale selle kasutatakse mootorsõidukite konditsioneerides Freon jahutussegu, mis on saadaval ka kompressori määrdematerjalina.

Taseme mõõtmiseks, jahutussegu tühjendamiseks ning lekke tuvastamiseks kasutatakse spetsiaalseid jahutussegu tanklaid. Autos konditsioneeri kasutamise on kaks puudust. Esineb kütusekulu suurenemine ja mootori võimsuse kadu, kuna kompressor töötab mootoriga rihmülekande kaudu. Keskmine võimsuse kadu moodustab 3-4 hj. Selle tõttu on mõistlikum konditsioneer paigaldada võimsamatesse sõidukitesse. 

Auto konditsioneeri enamlevinud rikked:

  • Peamiselt lekke tõttu esinev madal jahutussegu tase.
  • Kahjustada saanud kondensaator või torustik.
  • Pribleemid juhtmestikuga.
  • Umbes kondenseeritud vee äravool.
  • Umbes või määrdunud salongi filter.
  • Ventilaatoris või kompressoris esinevad rikked.

Auto konditsioneeriga seotud probleemide esinemise korral külastage alati spetsiaalset teenindusjaama, kuna selle süsteemi hooldus ning remont nõuavad spetsiaalseid oskusi, varustust ja tööriistu. Lisaks on süsteem kõrge rõhu all, mistõttu võib selle näppimine olla ohtlik. Autodoc.ee soovitab osta ainult kõrgest kvaliteedist konditsioneeri osi, parandada konditsioneeri ainult usaldusväärsetes teenindusjaamades ja asendada komponente õigel ajal, et teie auto püsiks heas seisukorras.