Sisuturundus

Disainer- ja nišiparfüümid – kuidas neid eristada ja millist eelistada?

Parfüüm on meie üks peenemaid aksessuaare, mida saab peamiselt liigitada kahte kategooriasse: disainer- ja nišilõhnad. Sageli arvatakse, et nišiparfüüme valmistavad parfümeeriakunstnikud ja disainerlõhnasid loovad tagasihoidlikemate oskustega lõhnaloojad, kuid see on siiski müüt. Mille poolest need aga erinevad?

Varem oli disainer- ja nišilõhnasid mõnevõrra lihtsam eristada kui praegu, sest disainerite kaubamärgid on hakanud välja andma eksklusiivseid või piiratud koguses kollektsioone ja nišitooted on tarbijale üha rohkem kättesaadavad. Disainerlõhnasid müüakse moedisainerite kaubamärgina, näiteks võib tuua D&G The One’i, Armani Attitude’i ja Gucci Guilty, niši omi loovad ja müüvad aga ettevõtted, mis keskenduvad ainult parfüümidele, tuntumad neist on näiteks Guerlain, L’Artisan Parfumeur ja Creed.

Moemajade jaoks on lõhnad n-ö brändi tutvustamiseks – kui sulle meeldib parfüüm, siis võib-olla ostad ka nende kleidi, kingad või mõne teise kõrgehinnalise toote. Kui sa ei ole võib-olla ei saa osta endale üle 4000 eurot maksvat Zegna ülikonda, siis kindlasti saad lubada endale 30eurost Z by Zegna lõhna.

Vajadus eksklusiivkollektsioonideks

Disainerlõhnade murekohaks on, et nende suur populaarsus mõnevõrra kahandab nende eksklusiivsust. Chaneli või Issey Miyaki parfüümi kannavad paljud, seega ei osta teatav turusegment neid lõhnasid, eelistades pigem väiksemaid eksklusiivseid kaubamärke. Seetõttu loovad paljud disainerid era- või eksklusiivkollektsioone.

Need lõhnad on valmistatud kõrgema kvaliteediga koostisosadest ja kipuvad olema originaalsemad ning loomingulisemad. Selliseid parfüüme levitavad vaid tipptasemel jaemüüjad või brändibutiigid. Samas loovad need brändid ka lõhnasid, mis on laiemale sihtrühmale mõeldud, näiteks Cartier La Panthere, Chanel N°5 ja Hermes Rose Amazone.

Eksklusiivkollektsiooni lõhnad ei erine sageli nišiparfüümidest: nende koostisosad on sarnase kvaliteediga ja paljud on sama loomingulised kui nišilõhnad.

Kasvav huvi nišilõhnade vastu

Nišiparfüümide tootjad keskenduvad see-eest ainult lõhnade valmistamisele. Üks populaarsemaid ja tuntumaid brände on Guerlain, kes on alates 1828. aastast tootnud enamasti vaid parfüüme. Viimastel aastatel on lisandunud Guerlaini valikusse ka kosmeetika- ja nahahooldustooteid, kuid vaatamata sellele on firma tuntud eelkõige oma lõhnade pärast. Samas käituvad paljud nišibrändid sarnaselt disainerbrändidele, luues parfüüme, mis on laiemale tarbijaskonnale kättesaadavad.

Nišiparfüümide eelistajad väidavad, et sellised lõhnad pakuvad tarbijatele võimaluse eristuda individuaalse aroomiga. Üheks põhjuseks on nende sõnul see, et nišš tagab kvaliteedi – parfüümi loomisel on pööratud suuremat tähelepanu detailidele ja komponendid on kõrgema kaliibriga. Paljud eelistavad maksta kõrgemat hinda selle eest, et on võimalus lõhnata unikaalselt.

Samas ei tohi unustada, et disainerbränd teeb eksklusiivsuse tasa hinna ja veetlusega. Tarbija ostab elustiili, mida bränd esindab. Kui sa ei saa lubada endale Bossi, Cartier’ või Bvlgari elustiili, siis vähemalt võid lõhnata nii, nagu saaks.

Suurepärase valiku parfüüme leiate Kaup24 e-poest.