Mood

Disainer Karin Kallas: “Kiputakse arvama, et mul pole tõsiselt võetav töö”

Foto: Anniki Jalast

Arvatavasti ei leidu meie lugejate seas kedagi, kes poleks Stuudio Nahast kuulnud. Nende väikese vimkaga naistekotid on igati praktilised, kuid seejuures mitte igavad.

Seekord esitasime 25 küsimust brändi loomingulisele juhile Karin Kallasele (29).

Miks just nahktooted?

Mind on alati tõmmanud mood ning ülikooli minnes sain aru, et soovin nahkaksessuaaridega tegeleda. Nahk on materjal, millel on palju häid omadusi. Koheldes materjali hoole ja armastusega saab nahast valmistada parimad kaaslased (õigel hooldamisel) kogu eluks.

Räägi oma loomingust, mis teeb selle unikaalseks?

Mulle meeldib kõik põhjalikult läbi mõelda, kõik proportsioonid peavad olema paigas, materjalid kooskõlas ning igal tootel väike vimka sees. Minu disain on on küll minimalistlik, kuid läbitöötatud ja püüan alati mingi “teistsuguse” detaili lisada.

Millal tegid oma esimese käekoti?

See oli (nii palju, kui mäletan) kas 7. või 8. klassis, käsitöötunnis. Ülesandeks oli katsetada mingit lapitöö-tehnikat vms, minu proovist sai kohe kott. See on mu emal siiani alles.

Kas meenub mõni kunagine töö, millele tagasi mõeldes hakkab hirmus piinlik?

Ma olen suur läbimõtleja. Tootearenduses kulutan väga palju aega timmimisele ja katsetamisele, et tulemus oleks täiuslik, seega ma vist polegi lubanud endal teha midagi, mille üle piinlikust tunda.

Mis andis sulle tõuke teha enda bränd?

Elukaaslane (kaasomanik)! Tema toetus ja usk minusse.

Mida kostsid lähedased, kui ütlesid, et paned firma püsti?

Kuna me mõlemad (mina ja elukaaslane) tuleme peredest, kus vanemad on ettevõtjad, siis see uudis vist polnud eriti suur üllatus, pigem loogiline käik.

Peamine küsimus, mida esitatakse, kui kuuldakse, et oled disainer.

Üldiselt on piinlik vaikus. “Disainer” on Eestis pigem harva esinev amet, seega ei osatagi kohe midagi küsida.

Suurim klišee, mida oled disaineri kohta kuulnud.

Ei olegi otseselt midagi väga kuulnud, aga kiputakse arvama, et see pole tõsiseltvõetav “töö”.

Kas vastab tõele, et disainerid käivad alati mustas? Mitu värvilist riideeset sul kapis leidub?

Ma ei ole üldiselt üleni mustas tüüp. Minu kapis leidub ka muid toone. Oleneb hooaajast, kevadel ja suvel on domineerivaks heledad toonid ning sügisel ja talvel tumedad toonid, mida ma siis tõesti kombineerin mustaga.

Rõivaid sobitan alati kokku otsides tasakaalu ning, vaatan, et välimuses poleks liiga palju sagimist.

Kas tarbid ainult disaineriloomingut või põikad teinekord ta tavapoodi sisse?

Olen miksija.

Isiklik suurim moefopaa.

See vist jääb keskkooli, aga süüdi olid tolle aja trendid.

Lemmikese garderoobist. Lemmiklinn. Lemmikbränd.

Lemmikese garderoobis on Stuudio Nahk Loora kott ja üks sinine Iris Janvieri mantel. Lemmiklinn on Barcelona!

Lemmikbränd on ikka enda loodud Stuudio Nahk, kuid olen alati alt üles vaadanud Elina Dobele jalatsibrändile.

Suurim nõrkus.

Hea disain.

Mis sulle kogu selle loomis- ja teostusprotsessi juures enim meeldib?

Tootearendus – sihtgrupi jaoks mõne probleemi lahendamine, toote kujundamine, disainiprobleemidele erinevate lahenduste otsimine jne.

Millist toitu süües tulevad parimad mõtted või millises kohvikus vms hakkab mõte kõige paremini tööle?

Hindan head ja hästi tehtud toitu väga, üldiselt keskendud ikka söömisele ja maitsete nautimisele. See on minu jaoks aeg iseendale ja puhkamisele.

Häid mõtteid mõtlen pärast seda … stuudios koos kohviga.

Kott, mida pole veel disaininud, aga kindlasti tahaksid.

Üle võlli pidulik kott.

Kui peaksid kirjeldama ühe sõnaga oma loomingut, mis see oleks?

Modernne.

Kes on see naine, kes kannab su käekotti?

Modernne naine, kes armastab praktilisust, kuid ei karda silma paista.

Mis on olnud sinu suurim õppetund selles äris?

Järjepidevus! Hoia siht silme ees, keskendu sellele, mida teed ja tee seda hästi!

Mis tüüpi käekott võiks kuuluda iga naise aksessuaaride hulka?

Väike õlakott, mis sobib iga riietusega ja igaks puhuks.

Milline on sinu kõigi aegade lemmikum kott, mille oled teinud ja miks?

Kõige lemmikum kott on Lola Bag. See on praktiline (mahutab palju) ja silmapaistev, kuid mitte liiga silmapaistev. See sobib pea iga look’iga!

Milline on sinu kõige müüdavam ese olnud läbi aegade?

Must Lola Bag või Virge Bag.

Kus sa näed ennast viie aasta pärast?

Tegeleme pidevalt brändi arendamise ja laiendamisega ning loodan, et viie aasta pärast on bränd veelgi suurem ja tuntum ka Eestist väljapool.

Millist nõu annaksid inimesele, kes tahab samasse ärisse astuda?

Esmalt peab olema sihikindel ja järjepidev! Tuleks teha põhjalik uurimustöö ja leida turul tühi koht või oma nišš, mis sind teistest eristaks.

Millise mantra järgi elad?

Elad vaid korra!