Mood

Hertta Võido: “Müüsin oma esimese kollektsiooni mantlid maha nelja päevaga”

Kuidas jõudsid oma brändi loomiseni? Milline oli sinu seos moega varem?

Bränd sai alguse tekstiilidisaini õpingute ajal, suvisel ja talvisel perioodil Norras kudumisettevõttes Graveniid töötades. Sain loa pärast tööpäeva kasutada ettevõtte vana masinat ja tootmise jääklõngu eksperimenteerimiseks.

Paari aasta jooksul kujunesid esimesed tooted – kardiganid, villased kleidid ja tuunikad. 2015. aastal sain kutse osaleda ühel Oxford Fashion Studio poolt korraldataval moeetendusel.

See tundus imeline väljakutse ja võimalus suurema moeürituse kulisside taha piiluda. Panin kokku oma esimese kuuest tootest koosneva kollektsiooni ja sõitsin kohale.

Kuidas see seal vastu võeti?

Kogemus oli väga meeldiv ja tagasiside parasjagu hea, et juba sihipärasemalt disainimist jätkata. Läksin rätsepaks õppima ning teise, juba esinduslikuma kollektsiooniga käisin OFS etendusel Londonis. Selle jaoks valmisitatud mantlitele oli huvi nii palju suur, et registreerisin oma tegevuse. Bränd HERTTA sai ametliku alguse 16. oktoobril 2016. aastal.

Oxfordi valisin esimeseks (kollektsiooni näitamise kohaks – toim.), sest see on väiksem ja intiimsem üritus ning hea koht anonüümsemalt enda loomingut moelaval näha. See oli väga hea võimalus kogu protsess läbi mängida ning samal ajal endaga lähemalt tutvuda.

Londonis tekkis toodete vastu juba suurem huvi. Müüsin oma esimese kollektsiooni nelja päevaga ja seda suure rahulolu ning rõõmuga tehtud töö üle.

 

 

 

HERTTA uuest mantlikollektsioonist saavad talvel sooja nii mehed kui naised. Fotograaf: Triin Rebane; modellid Oliver Kruus ja Nele Aunap; MUAH: Triin Lepp; Stilist: Kadri Essenson

Kus ja kuidas sünnivad HERTTA uued mantlid? 

Kõik esemed valmistame kohapeal silmuskootud kangast, mille tooraine pärineb Balti riikidest. Hertta on aeglase moe bränd, mis väärtustab kestvat kvaliteeti, ajatut disaini ning individuaalset koostööd kliendiga.

Mis sind inspireerib?

Mind huvitavad inimesed, materjalid ning visuaalne identiteet. Jätkusuutlik mõtlemine sõna igas tähenduses ja ilusad ning praktilised asjad.

Tahan luua ajatut ja kvaliteetset disaini ning minu inspiratsiooniks on suured rõivabrändid, kes on selle saavutanud. Näiteks Levis, Camel, Nike, Chanel jne.

Kui suur on Hertta loominguline tiim ja millega praegu töötate?

HERTTA tiimi kuulub hetkel kaks liiget. Mina ise ning sellest suvest liitus teise disainerina Kadri Essenson. Hetkel töötame välja meestemantli mudelit, lisaks laindame naiste valikut.

Kus HERTTA kollektsiooni lähemal ajal lisaks su ateljeele näha, proovida ja osta saab?

Meie koduleheküljel ja tulemas on netipood. HERTTA kindad on müügil Les Petites’s, aga eelkõige ootame huvilisi proovima meie ateljeesse aadressil Luise 34.

LOE KA:

PULO disaini tooteid leiab ülekuulamisruumidest kaunite kodudeni

Eesti uus bränd Pehmö sai alguse Mairi Laide kirest nööpide vastu

Hertta tootevaliku moodustavad lambavillased ülerõivad ja aksessuaarid. Disainis lähtume eelkõige esemete funktsionaalsusest ning arvestame põhjamaise kliima iseärasustega.