Eestlanna jättis töö panganduses, kolis Lapimaale ja asutas kosmeetikabrändi Hing Organics

  • Kaheksa aastat Rootsis elanud eestlanna Sofia Grødahl asutas 2013. aastal looduskosmeetika brändi Hing Organics, mis on tänaseks müügil kaheksas riigis ja sellest sügisest ka Kaubamajas.

Sofia elab 100 kilomeetri kaugusel poolarjoonest, Rootsi Lapimaal Piteås, Botnia lahe ääres, kus karge virmalistega täidetud polaaröö läheb sujuvalt üle polaarpäevaks oma suviselt soojade valgete öödega.

Seal asub ka 19. sajandil ehitatud imelises telliskivimajas Hing Organicsi minitehas, kus valmivad kõik tooted käsitööna. Rootsi, Norra, Eesti, Taani, Soome, Saksamaa, Inglismaa turule suunduvad tooted teevad hetkel valmis peamiselt kaks inimest.

Mis sind inspireeris Hing Organicsit asutama?
Olin ammu unistanud keskkonnasõbralikke ja ökoloogiliste toodete tootmisest ning ettevõtlusest. Hakkasin kodus esimesi asju valmistama juba 2011. aastal. Hing kui kaubamärk sündis 2013. aasta sügisel.

2014. aasta sügisel valmis graafiline profiil ja esimesed tooted. Aasta hiljem lisandusid spaatooted, nagu vedelseebid, kehavõi, vanniõli ja -sool ning ruumilõhnastaja. Kuna kogu kaubamärgi tuum on ökoloogilised ja naturaalsed tooted, siis otsustasime 2015. aastal lisada Hinge nimetusele juurde Organics.

Olen alati kvaliteetsete toodete vastu huvi tundnud – olgu selleks kodu-, toidu- või hoopis kosmeetikakaubad. Nägin, et selliseid polnud väga palju turul saada. Isegi praegu oleme mõnes mõttes unikaalsed.

Mis oli esimene toode ja kus ja kuidas see valmis?
Lõhnaküünlad, need valmisid rapsivahast, mis on küllaltki haruldane tooraine ja vajab kogemusi ning pikka tootearendust-testimist. Küünlad on puidust tahiga ja ökoloogiliste eeterlike õlidega.

Millised on sinu unistused ja Hing Organicsi arengusuunad?
Soovime saada tunnustatud Rootsi ökoloogiliseks kaubamärgiks ja luua usaldusväärseid tooteid. Arengusuundasid on väga palju. Oleme alles alustav ettevõte. Võimalused on suured, kõike korraga ei ole võimalik arendada, võtame üks samm korraga.

Täna on fookus kaubamärgi teadlikkuse ja tuntuse tõstimisel ja usalduse loomisel. Samas ka toodete lihvimisel, et saaksime olla veelgi paremad selles, mida teeme.

Kuhu poole kollektsioonid kasvavad, kui suureks läheb tootevalik?
Ma arvan, et ka siin on võimalused suured nii kehahooldus-, lõhna- kui naturaalsete kodutoodete valdkonnas. Jälgime trende ja turuvajadusi. Esialgu keskendume erinevatele kehapiirkondadele, et saaksime pakkuda baastooteid, siis vaatame edasi.

Samas teeme ka erinevaid huvitavaid koostööprojekte ja kollektsioone. Näiteks tõime just turule joogaküünlad, mis valmisid koostöös kunstnik ja joogaõpetaja Camilla Neidemaniga. Kollektsioonis on kolm küünalt joogaelamuse tugevdamiseks: meeli rahustav Sukha, ergutav Prana ning meditatsiooniküünal Sthira. Küünlad on pakitud Camilla enda käega joonistatud joogapositsioonidega illustreeritud karpidesse.

Kuidas otsustad, mida järgmisena katsetada?
Oleme avatud ning ammutame inspiratsiooni. Meil on välja kujunenud nimekiri, mida järgmisena turule toome ja ka kliendid küsivad erinevate toodete järele. Võime juba mainida, et töötame hetkel kauaoodatud kõvade käsitööseepide kallal, mis tulevad müüki kevadeks.