Ilu

Maailmakuulus juuksur David Mallett tahab oma tootesarja lisada mõne Eesti päritolu asja

David Mallett oma juuksurisalongis Pariisis, mille interjööris laisklevad eksootilised loomad-linnud.

Detsembrist alates saab Tallinna Kaubamajast osta maailma ühe hinnatuma juuksuri David Malletti juuksehooldustooteid. 15 aastat tagasi Pariisis oma esimese juuksurisalongi avanud mees jõudsid kümme aastat tagasi omanimelise tootesarjani, et pakkuda klientidele hooldusvahendeid, millest nad puudust tundsid.

Novembris esitles Mallett sarja uusimaid tooteid Pariisis oma ekstravagantses ja ilmsalt ühes maailma silmapaistvamas salongis, kus temaga kohtusimegi.

Kuidas on juhtunud nii, et moepealinna Pariisi kuulsaim ja hinnatuim juuksur on Austraaliast?

Kasvasin tõesti Perthis ja olen alati tahtnud saada juuksuriks. See ei ole olnud minu valik, see on kusagil varem minu eest juba ära otsustatud ja olen seda alati teadnud. Kasvasin väga traditsioonilises Austraalia perekonnas, mu isa viis mind kohaliku juukselõikaja juurde, kes tegi mulle alati selle kohutava sõjaväestiilis nudipea. Teadsin, et tahan teha ilusaid lõikusi. Tegin oma esimese juukselõikuse 15-aastaselt, 37 aastat tagasi.

Pariis avasin esimese salongi aastal 2002.

Miks Pariis?

Ma jumaldan Pariisi. See ei ole ehk ärilises mõttes kõige parem koht olemiseks, aga see on parim paik ilu, moe, inspiratsiooniallikate mõttes. Kui salongi avasin, töötas siin peale minu veel kaks inimest, nüüd on meid 28. Eelmisel aastal avasime teise salongi Ritzis ja järgmisel aastal kolmanda New Yorgis.

Pariisi salongi interjöör on sama legendaarne kui teie juukselõikused. Kuidas see sündis?

Võtsin alguses kliente vastu kodus, sest nad vihkasid tavalisi juuksurisalonge – sisustasin selle siin oma Pariisi korteri järgi. Ritzi salong on aga hoopis teises võtmes, see pidi sulanduma hotelli ülejäänud interjööriga. New Yorgis asume Websteri kaupluse viiendal korrusel, see on fantastiline concept store, väga huvitav, nagu meie brändki.

Millisesse moepealinna veel plaanite laieneda?

Tegelikult ütlesin ma juba seda salongi tehes, et see jääb ainsaks. Nüüd avame kolmanda. Arvan tõesti, et rohkem salonge ma ei tee.

Kui suure hulga teie tööst moodustavad reklaamid, filmid ja palju ise jõuate veel klientide juukseid lõigata?

Teeme ainult reklaame, tegime näiteks Diori reklaami koos Natalie Portmaniga, oleme teinud reklaamvideosid Chanelile. Lendame klientidega üle maailma kaasa üritustele, teeme pulmasoenguid ükskõik kus maailma otsas.

Pariisis võtan ma salongis jätkuvalt iga päev ise kleinte vastu. Jõuan teha kuni kaheksa lõikust päevas. Juuksed föönitab kuivaks küll assistent, ma töötan väga aeglaselt, temata nii palju ei jõuaks.

Teil on selles maailmas lemmikuid ka teistelt brändidelt. Kuidas teie oma sari alguse sai, milliseid tooteid tahate teha ja mille tegemisel mõtet ei näe?

Kliendid rääkisid mulle, milliseid tooteid nad vajaksid ja mida kusagilt leida ei suuda. Sellest sai kõik alguse – tegime väga lihtsad ja kvaliteetsed tooted, ei mingeid kohutavaid lõhnu, ei midagi liigset. Töötan koos keemikutega, kellele kirjeldan ära, mida ja millist tulemust tahan. Kõik on valmistatud Prantsusmaal ja kvaliteet on siin kontrollitud.

On tõsi, et kasutan suurepärast Ellnetti juukselakki – ükskord USA-s filmivõttel olles varastati mul seda hotellitoast kolm pudelit isegi ära – ja juukselakki ma ei tee, ma ei teeks sellest paremat. Ühtegi teist sellist toodet aga enam ei ole, muidu kasutame kõigeks oma sarja.

Mis on teie enda lemmikud?

Kõige parem on ikkagi meie juukseseerum. Aga ma tahaksin väga teha ühe toote, kasutades mõnda Eesti komponenti. Näiteks Eesti meega. Teha kas juuksemaski või midagi muud.

Ma olen perekondlike sidemete tõttu Eestis 20 aastat käinud ja see on fantastiline riik.

Oskate ennustada, kui populaarseks teie sari Eestis saada võib?

Mul ei ole mitte mingid ootusi. Mulle lihtsalt meeldib Tallinn väga ja ma tahan siis kohal olla. Tegelikult unistame isegi Tallinna maja ostmisest.

Loe lähemalt David Malletti Pariisi salongi unustamatust interjöörist SIIT.