Ilu

Pool meetrit pihalt kaotanud Karmen: “Praegu kannan kleiti, mis oli varem pluusi eest”

Foto: erakogu

“Kõht oli 2018. aasta kevadel suurem, kui olin viimaseid päevi lapseootel. Isegi raseduse ajal kantud mantel ei läinud enam eest kinni,” rääkis 33aastane Karmen Mägi.

Ta oli olnud kogukam terve täiskasvanu elu, kuid ei teinud sellest numbrit, sest on 180 sentimeetrit pikk. “Kaal kõikus tavaliselt 90 kuni 100 kilo vahel, kuid arvestades minu kasvu, siis ei paistnud see välja. Keegi isegi ei uskunud, et olen nii raske.”

Kaheksa kuud tagasi ehk aasta pärast sünnitust oli Karmeni kaaluks 113 kilogrammi ja riided ei läinud enam selga. “Filmisin tihtipeale kaameraga last ja kuulsin pärast videost, kuidas justkui vanainimene oleks hingeldanud taustal. Sain sel hetkel aru, et midagi peab muutuma ja hakkasin 2018. aasta aprillis päevapealt kaalujälgijaks.”

Karmen koos pojaga eelmise aasta suvel.

Karmen peab koguka keha peamiseks süüdlaseks ebaregulaarseid toidukordi ja valmisfabrikaate. “Võisin kinnitada keha esimest korda alles pärastlõunal, siis kui süda oli juba paha. Järgmine eine oli õhtul hilja ja laual olid kõikvõimalikud valmistoidud: alates salatitest ja lõpetades saiakestega. Enda arvates ei toitunud ma ebatervislikult.”

Vaatamata sellele, et Karmen oli harjunud sööma ebaregulaarselt, siis kaheksa kuu eest tellitud toitumiskava järgimine ei olnud tema jaoks keeruline. “Proovisin kaks aastat varem ka internetist ostetud tervislikku menüüd, kuid loobusin juba pärast paari päeva. Sel korral tõesti tahtsin väga alla võtta.”

Kilod hakkasid langema Karmenil kiiresti. “Iga nädal läks kuskil kilo kuni poolteist. Pärast kolme kuud numbrid nii kiiresti ei vähenenud, mis on normaalne, sest keha harjub uue eluviisiga. Kuid muutusin tasapisi aina kergemaks. ”

Hetkel on Karmen alla võtnud 39 kilo ja pihaümbermõõt on kahanenud 135 sentimeetrilt 84 sentimeetrile. “Seda on pool meetrit vähem. Praegu kannan kleiti, mis oli varem pluusi eest. Kuid lapsega kodus olles ei olnud oluline, mis oli seljas.”

Karmen 2018. aasta lõpus.

Salenevale figuurile aitasid kaasa ka kevadel ja suvel lapsevankriga tehtud kümne- kuni 20kilomeetrised jalutusringid. “Enam ei ole saanud ette võtta nii pikki ringe, sest laps on peaaegu kaheaastane ja ei püsi paigal. Kuid kindlasti peab päeva jooksul liikuma, et ainevahetus hakkaks tööle.” Selleks sõidab ta kodus paar korda nädalas velotrenažööril ja käib ujumas, sest vees liikumine trimmib nahka.

Kui küsida, mis peab olema laual selleks, et saavutada selline tulemus, siis vastuseks on lihtsad ja kodused toidud. “Ma söön hommikul tavaliselt muna peekoniga ja sinna kõrvale kurki või tomatit. Lõuna ajal meeldib mulle teha suppi ja õhtusöögiks sobib heeringas kartuli ja kodujuustuga.”

Vasakult paremalt näide Karmeni hommiku-, lõuna- ja õhtusöögist ning hilisest einest.

Muide, toidukordade vahel ei tohi üldse näksida, sest võid märkamatult süüa sisse soovimatuid kaloreid. “Alguses, kui tuli nälg peale, siis jõin hästi palju gaasilist vett, mis võib küll tekitada kõhuvalu, kuid see võttis isu ära ja pidasin järgmise eineni kenasti vastu.”

Õnneks ei ole Karmen olnud kunagi suurem magusasõber. “Ainult jäätiseisu tuleb aeg-ajalt peale ja ostan poest nii kord kuus. Selle söömist naudin küll.”

Vee joomine oli Karmeni jaoks harjumatu, sest varem ei pruukinud ta vedelikku päeva jooksul rohkem, kui jõi kohvi. “Kaalu arvestades nägi toitumiskava ette, et pean jooma kolm liitrit päevas. Vot see oli minu jaoks raske, kuid klaas klaasi haaval tuli see siiski ära tarbida.” 

Kaalukaotusega on ta võitu saanud ka raseduse ajal tekkinud diabeedist. “Pärast sünnitust ei läinud see enam ära. Kuid tänu õigele toitumisele on veresuhkur normaalne, mis on parandanud ka une kvaliteeti. Ma ei mäleta aega, millal tundsin end viimati nii hästi.”

Loe ka lugu 21aastasest Laurast, kes kaotas kehalt 35 kilo.