Sarja “Pilvede all” grimeerija Merli Kutsari töö on glamuurist kaugel: vajadusel peab jumestama näitlejaid kas või kohaliku kohviku tualetis

  • Peagi esilinastub kinodes sarjast “Pilvede all” välja kasvanud film “Neljas õde”,  mille grimeerija Merli Kutsar tutvustab meile oma tööd ja jutustab sellest, mis vaatajal nägemata jääb.

Foto: Arno Mikkor

Merli on juba kogenud grimeerija, kes löönud kaasa ka seriaalide “Kelgukoerad”, “Üheotsapilet” ja “Kartulid ja apelsinid” tegemisel ning on hinnatud jumestuskunstnik, kes teeb kaunid naised veelgi kaunimaks.

Ta liitus “Pilvede all” võttegrupiga neljandas hooajas, kui eelmine grimeerija Iiris Müntel oli meile teada-tuntud karakterid juba loonud ja Merlil ei jäänud muud üle, kui need üle võtta. “Kui alustasin, siis ma ei osanud midagi peale punupatsi teha, kuid Kertu (Liis Haabi kehastatud) tegelaskuju jaoks pidin õppima tegema erinevaid punutisi: sisse- ja väljapoole, üle pea, kuidas iganes oli parasjagu vaja.”

Erinevalt tavaelust kannavad seriaali tegelaskujud oluliselt rohkem meiki, mis jääb vaatajale vahel arusaamatuks. Kuid Merli põhjendab, et need kaks ongi erinevat asja ja kaamera ees olles peab paratamatult olema rohkem värvi peal kui muidu.

See ei ole mingi tõsieluseriaal

“Õed on tõepoolest tavapärasest rohkem jumestatud, kannavad alati sukkpükse ja kleite, sest meie seriaali produtsent Toomas Kirss teab, et vaataja tahab teleekraanil näha ilusaid inimesi. Kui soovitakse näha midagi kodusemat, siis selleks saab valida ka mõne tõsieluseriaali.”

Foto: Arno Mikkor

Filmimisel mängib väga suurt rolli ka tempo ja see, et võttepäevad on teinekord lausa 17-tunnised. “Näiteks ei näe tegelaskuju hommikul just ärganud välja, sest pahatihti filmime selliseid stseene õhul kell üheksa ja seriaali tehes ei ole aega võtta tugevam meik maha, et järgmisel hetkel jälle tagasi peale panna. Grimmi- ja kostüümivahetused stseeni vahel on kõigest kümme minutit. Ja arvestada tuleb ka sellega, et näitleja tahab käia tualetis või võtta lonks ergutavat kohvi.”

Selleks on Merli jaoks hommikune ettevalmistus ääretult oluline, sest siis on tal aega 20 minutit, et  luua kauapüsiv jumestus, mida muudab päeva jooksul vastavalt stsenaariumile. Kuid vahel on aega veelgi vähem, sest keegi on jäänud näiteks ummikusse.

Grimminurgaks tualettruum

Kuigi esmapilgul võib näida selline töö glamuursena, on reaalsus sellest kaugel, sest toimetamine algab juba varahommikul ja lõppeb hilisõhtul. Selle aja jooksul vahetatakse mitu korda lokatsioone, mis tähendab pidevat asjade lahti- ja kokkupakkimist.

Grimeerijal ei ole eritingimusi ega luksuslikku bussi, nagu Ameerika staaridel. Seega peab leidma endale sobiva nurgakese, kus grimmi teha. Olgu selleks siis tualettruum või kohvikulaud.

Foto: Arno Mikkor

Lisaks filmitakse tihti ka õues, mis pole alati kõige meeldivam võttepaik. “Talvel on külm ja ükskõik kui palju sukkpükse või kampsuneid kostümeerija näitlejale üksteise alla paneb, siis pikapeale hakkab paigal olles ikkagi jahe. Kui sul on külmetus, siis ega järgmine võttepäev sellepärast veel ära jää.”

Viis aastat hiljem

Filmi puhuks tegi Merli tegelaskujudele välimuses mõningad kohandused, sest stseerium näeb ette, et tegevus toimub viis aastat hiljem. “Ühel õdedest värvisime pea ära, Kertu tegelaskujul on seriaalis muidu erinevad patsid, kuid nüüd hoidsime tema puhul rangemat joont,” räägib ta.

Muide, töövõiduks võib pidada seda, et Mari rollis olev Elisabet Reinsalu oli lõpuks nõus olema lahtiste juustega. “Olen seda aastaid palunud, et saaks tema loomulikku lokki näidata, kuid seni pole ta nõus olnud.”

Milliseid tooteid peab Merli oma töös aga asendamatuks? “Cinema Secrets’i mattide lauvärvide komplekti ja Collistari huulepulgad, mis püsivad hästi peal. Samuti Löwengripi ja Babe näohooldustooted. Kui on kvaliteetsed vahendid, siis on ikkagi hea tööd teha ja näitlejad tunnevad ka ennast paremini ning kindlamalt.”