Mood

Eesti brändi Xaos disainer: “Minu tooted on lihtsalt nii kapriissed”

Foto: Maris Savik

Kollektsioon on disaineri Liina Adamson-Ehte sõnutsi pühendatud mustale värvile, mis on brändi suurim ja mõjukaim fetiš. Lisaks erinevatele käe- ja kehaaksessuaaridele on nüüdsest tootevalikus ka rahakotid ja clutch-tüüpi kotid.

Disainer Liina Adamson-Ehte: “Juuksed on üks mu fetišitest, võiksin tundide kaupa pikkadesse juustesse punutisi teha”

Kas võtsid sellest üritusest esimest korda osa?

Cube Showroom’is olin esindatud juba teist korda. Esimene kord tutvustasin oma brändi seal eelmisel hooajal ehk 2017. aasta sügisel, kui esitleti 2018. aasta kevadsuviseid kollektsioone. Siis sain esimest korda aimu, kuidas peaks sellisel suurel moenädalal brändi üldse esitlema ja mis on selleks vaja, et jääda edasimüüjatele silma. Nüüd oli juba natuke kindlam tunne minna küll, kui teadmisi rohkem ja ettevalmistusi sai teha teadlikumalt ja läbimõeldumalt. Aga konkurents on tõeliselt tugev ja kvaliteetne, nii et kunagi ei saa neid olla üleliia palju.

Kuidas sinna üldse saab?

Sinna ei saagi kandideerida, showroom võtab ise ühendust brändidega üle maailma, kes neile sobivad ja esteetikale vastavad. Mind leidsid Instagramist ja olen aru saanud, et enamik brände valitakse sinna just läbi selle platvormi. Visuaal on neile väga oluline. Olin tõeliselt üllatunud, kui kutse sain. Ma polnud veel jõudnud unistadagi sellisest kutsest. Ja kui mind teist korda tagasi paluti, siis see oli jätkuvalt suur kompliment.

Mitut erinevat toodet sa näitasid ning mis need täpsemalt olid?

Esitlesin uut kollektsiooni “My Church Is Black”. Kollektsiooni kuuluvad mitmed käe-, kaela-, ja jala aksessuaarid, mõned rahakotid ja paar clutch-tüüpi kotti. Kokku 13 erinevat toodet.

Kas valmistasid selle esitluse jaoks ka midagi täiesti uut?

Jah, esitlesin täiesti uut kollektsiooni.

Millises hinnaklassis on tooted?

Uue kollektsiooni hinnad jäävad vahemikku 50-375 eurot.

Kuidas vastuvõtt oli?

Väga positiivne. Eriti toodi esile toodete kvaliteeti ja minimalistlikku look’i. Edasimüüjate jaoks on oluline eelkõige järjepidevus, ehk siis nad tahavad näha üht ja sama brändi mitu korda enne, kui otsustavad selle oma poe valikusse võtta. Cube Showroom on selleks väga hea koht. Neil on väga suur kliendibaas. Ja juba ainuüksi see, et Xaos välja valiti, on minu jaoks väga suur kompliment.

Samuti olen saanud väga palju tutvusi ja nüüdseks juba ka sõpru teiste disainerite näol. Seal on väga sõbralik ja toetav õhustik. Ka sain kogemuse, kuidas moemaailmas asjad üldse käivad.

Millised on edasised plaanid?

Tegelikult nüüd ju alles tõeline töö algab. Edasine suhtlus ja kokkulepeteni jõudmine edasimüüjatega – see alles ootab ees. Tahaksin väga olla Xaose klientidele ka mõnes Eesti disainipoes suuremalt nähtav, aga tegelikkus on see, et minu tooted on lihtsalt nii kapriissed, et on väga raske neile sobivat esitluspinda leida. Õnneks on Eesti nii väike ja siinsed kliendid nii tublid, et leiavad meid ise üles. Ja loodan, et sügisel saan öelda, et esitlen Pariisis taas kord uut kollektsiooni.